مستند «دوران ترامپیسم ،جنگ بازاریابی» برای نخستین بار پرده از ابعاد گسترده مفهوم جنگ بازاریابی و اثرات متقابل آن در عرصه تعاملات بینالمللی بر میدارد.
مهدی جوزایی کارگردان این مستند، شکل گیری ایده اصلی «دوران ترامپیسم ،جنگ بازاریابی» را در اتاق فکر گروه رسانه ای تماس دانست و گفت: در این مستند ابتدا به تعریف دقیق مفهوم بازاریابی در عصر حاضر پرداخته و وجه تمایز آن برجسته میشود. بعبارت دیگر اولین نقطهعطف این مستند جایی است که مخاطب با جنس دیگری از بازاریابی آشنا میشود که حالا دیگر فقط شامل داد و ستد کالا و خدمات نیست بلکه بازاریابی عقیده است.
کارگردان مستند «انقلاب 57» ادامه داد: امروزه از تکنیکهای بازاریابی سیاسی در سرتاسر جهان به مقاصد مختلف استفاده میشود .در این مستند به بهره گیری گسترده دونالد ترامپ از تکنیکهای متنوع بازاریابی سیاسی ، در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا پرداخته می شود .ترامپ بعنوان یک تاجر و بازاریاب، از زاویه معامله اقتصادی به سیاست نگاه میکند و این مسئله باعث شده تا تعامل او با کشورهای دیگر بر همین اساس تعریف شود.
کارگردان این مستند معتقد است: مستند سازی در حوزه ی «اقتصاد سیاسی» با توجه به حساسیتهای بالا و ملاحظاتی که در این زمینه همیشه وجود داشته است، ریسک بالایی دارد.
او در این باره می گوید: اولین نسخه از این مستند در سال 96 آماده شد اما بخاطر حساسیتهایی که وجود داشت فرآیند بازبینی و تأیید فیلم تا سال 97 به درازا کشید و این مسئله باعث شد اغلب پیش بینیهایی که در این فیلم صورت گرفته بود قبل از پخش آن ، بوقوع بپیوندد از جمله بالا گرفتن جنگ تجاری جمهوری خلق چین و ایالات متحده آمریکا،خروج آمریکا از برجام و حتی برجستهتر شدن مفهوم «جنگ بازاریابی» در ادبیات اقتصادی و سیاسی کشور.
مستند «دوران ترامپیسم ،جنگ بازاریابی» به کارگردانی مهدی جوزایی و تهیه کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و به زودی از رسانه ملی به نمایش در میآید.
نظر شما